Топ 3: Филмите, които бих искала да прочета


Здравейте, четящи!
Днес съм решила да се отдавам на мечти... Е, добре де! Чисто и просто смесвам изкуствата. Питам се какво ли би било, ако имаше романизирана версия на някои от любимите ми филми.  
В тази си публикация ще развивам малко теории. Ще ви покажа и разкажа накратко за 3 от най-любимите си филми, които бих прочела, ако можех. 

Надявам се публикацията да ви хареса и най-вече да...
1. ...предизвикам желанието да изгледате филмите.
2. ...споделите има ли филм/сериал, по който бихте искали да прочетете книга? Ако да, то кой е филмът?

ꜛꜜ
Топ 3 на филмите, 
които бих искала да прочета

BEFORE THE FALL (NAPOLA)


,,Когато вчера бях принуден да преследвам затворниците,се опитах да си спомня за момчето, искащо да освободи света от злото. И когато вчера се върнахме ми стана ясно, че самият аз съм част от това зло, от което съм искал да освободя света..."


Жанр: Драма
Времетраене: 1 ч. 57мин.


Годината е 1942, 
Третият Райх.
17-годишният Фридрих е одобрен от NAPOLA– учебно заведение, имащо за основна цел да подготви млади кадри, които да са от полза на Третия Райх. Образованието в академията е основано на идеята за превъзходството на арийците. След като бащата на Фридрих твърдо се противопоставя на заминаването на сина си, 17-годишният вироглав келеш (няма как да се отрече) решава да вземе живота си в свои ръце...
Условията на живот и методите на обучение допадат на Фридрих особено много в самото начало на пътя му в Napola. Но скоро животът му коренно ще се промени...

!  НЯМАМ ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ

↫↬
Защо именно този филм?


Това е може би най-любимият ми филм. Не само, защото представя един от най-интересните и ужасяващи периоди от човешката история. Може би по-скоро, защото идеята за това да се отскубнеш от света, в който си вярвал и да го видиш такъв, какъвто е, е нещото, с което често се налага да се сблъскваме. А този филм е уловил цялата палитра.
Before the Fall (,,Академия на смъртта") е един изключително стряскащ разказ за време, когато човекът губи човешкото у себе си, започвайки да храни  чудовищното в себе си. Това е  изключително затрогващ разказ, който най-привидно ни учи да бъдем хора

⤺⤻
THE REPLACEMENTS




,,Болката минава. Гаджетата харесват белезите. Славата остава вечна.” – казва Фалко на своя отбор...



Жанр: Комедия, спорт
Времетраене: 1ч. 58мин.

The Perlacements (,,Аматьорите") е филм от 2000г. с елементи на спорт и комедия. Историята ни изпраща на полето на изгубените шансове. Треньорът - ветеран Джими Макджинти има за задача да събере отбор нископлатени ръгбисти, които да заместят прекалено разглезените професионални играчи, които за пореден път стачкуват и с искане увеличение на заплатите. Независимо от трудностите треньорът успява да даде втора възможност на ненавременно залезли звезди да се сдобият със слава. За капитан на събрания колоритен отбор е избран Шейн Фалко, отдавна изгубил всякаква надежда за кариера. А отборът на Фалко има щастието да се радва на подкрепата на мажоретката Анабел Фарел и нейната група от бивши стриптийзьорки.

! ФИЛМЪТ НЕ Е ПРАВЕН ПО КНИГА.
  ПО ФИЛМА НЕ Е ПИСАНА КНИГА. 

↫↬
Защо именно този филм?
ТРЕЙЛЪР
Това може би е една от малкото комедии, които наистина мога да гледам отново и отново. Филмът ме съпътства от най-ранното ми детство и всеки път успява да ме вдъхнови и да ме накара да повярвам, че не винаги с края на едно нещо се поставя край на всичко. Предполагам, че именно заради надеждата, която успява да ми върне тази тъй необикновена и на моменти комична история, бих прочела книга по нея.

↶↷
ВСИЧКО Е ЛЮБОВ





„Значи за пръв път момиче да не ми се разциври. На знам к'во да правя … и се хиля."



Жанр: Драма
Времетраене: 1ч. 37мин

Историята ни пренася в една действителност. България, в годините преди '89-та, когато животът, макар и познат, е по-различен от настоящата действителност. В началото на историята попадаме в трудово възпитателно училище, благодарение гледната точка на главния герой-Радо. Радо е син на разведени родители, ненадминат в бягането – както в гладкото бягане, така и когато има препятствия при бягствата му от училището. След поредното бягство в София, Радо се запознава с Албена - момиче от съвсем различен свят и между тях пламва искра, любов...
Албена е първият човек, който проявява доверие към него, беглеца. Нейното семейство не одобрява връзката между двамата, поради произхода на самия Радо и прави всичко възможно да ги раздели. Но тук вече възниква въпросът- ще успеят ли?

! ИМА САМО СЦЕНАРИИ НА ФИЛМА.
  НЯМА РОМАНИЗИРАНИ ВЕРСИИ.

↫↭↬
Защо именно този филм?

Имах възможността да го гледам миналата седмица, по препоръка на приятелка. Аз не съм от особените почитатели на българското кино, но що се отнася до филмите преди 1990г., то мога да заявя, че българското си е българско. Сюжетите ни не са нещо невиждано и въпреки това предават по такъв невероятен начин ежедневието... 
Какво да ви кажа. Аз съм дете на Новия век. Не съм изпитала теглилата, нито ползите на социалистическия строй. Но посредством филмите ми става ясно, че каквото и да е, то не е нито само добро, нито само лошо...
За ,,Всичко е любов" мога да кажа, че е изумителен филм. Цялата история на Радо е някак близка, макар и да го твърдя  от различна гледна точка. Че кой не се чувства като в затвор? Кой не ще да бяга, та и да знае, че пак ще го хванат? Всеки търси свободата, та била тя и само един миг...

Коментари

  1. Много ми хареса идеята за тази публикация, а българският филм определено ще го погледна, когато имам време! Много обичам да гледам филми, чието действие се развива по това време.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ,,Всичко е любов" е просто невероятен филм. Страшно много ще се радвам, след като го гледаш, споделиш мнението си.

      Изтриване
  2. Ако говорим за български филми и книги, с удовлствие препрочитам "Нощем с белите коне" и "Бариерата" на Павел Вежинов.

    ОтговорИзтриване
  3. Не. Не става въпрос за книги, които препрочитамр. Става въпрос за филми, които страшно много са ни харесали, но по които няма роман/не са правени по роман. Чисто хипотетично ситуации.

    ОтговорИзтриване
  4. Мерси за този пост! ♥ Филмите ми се сториха интересни и ще ги изтегля (гледала съм само "Всичко е любов"). Идеята за публикацията също е интересна. Може някой път да споделиш още филми, много обичам подобни препоръки. :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Всичко е любов! ,,Три метра над небето“ и продължението ,,Искам те“ от Федерико Моча

,,По стъпките на Никола Вапцаров": ...и никога не ще забравя жестокия ти, груб юмрук... (1909-'26г.) #1

Ревю: ,,Шогун“-Джеймс Клавел