Summer Lovin’ Book Tag 2017


Привет, четящи!
Днес идвам при вас с публикация тип тематичен таг. Трябва да призная, че толкова редовна не съм била във воденето на дневник до сега. А блогът ми, благодарение именно на тези публикации, се превърна в дневник на книжни откровения. И това ме радва. По този начин и вие ме опознавате, и аз опознавам себе си и книжния си свят.

Искрено благодаря на Силвия от  MYBOOKSAREMYWORLDBLOG, която се сети за мен и ме отбеляза. Благодаря! 

!!!

Тъй като в момента не разполагам с личната си библиотека, публикацията ми няма да бъде придружена от снимков материал.





Начало на лятото: грабващо първо изречение.
В момента се сещам за две наистина грабващи първи изречения. Интересното е, че тези две първи изречения се отнасят до мъртъвци. 
→ Първото изречение, което ще ви представя е от ,,Името ми е Червен" от Орхан Памук. Книга, която наистина ме грабна, но така и не успях да довърша (надявам се до края на годината да успея да ви я представя).
,,Сега съм мъртъв-труп на дъното на кладенеца."

→ Второто изречение, за което се сещам е от ,,Свят извън времето" от Лари Нивън. Книгата се числи към жанра фантастика и беше моя първи истински досег до този свят. Останах впечатлена, но и леко объркана от това четиво... 
,,Имало едно време един мъртвец."

 Прекалено горещо е за излизане: книга перфектна за цял ден у дома.
Много книги са ме впечатлявали. Много са ме приковавали към стола. Но единствената, която наистина е имала хипнотичен ефект и е успявала да ме задържи не само у дома, но дори и в неподвижно състояние е ,,Въглен в пепелта". Тази книга е невероятна! Историята е пълна с преврати, вълнения и емоции, мисли и действия. Елиас (един от двата главни персонажа в романа) ме плени изцяло. Смел, борбен, истински във всяко свое действие. Това е четиво, което е много трудно за описване, тъй като представя отделен, нереален и изумителен свят. 
ПРЕПОРЪЧВАМ!
,,В този миг разбирам, че няма защо да се боя от нещо, ако няма ни най-малък шанс то да се случи. И това осъзнаване най-сетне ме освобождава от страха, терзаещ ме от дни насам." 
-,,Въглен в пепелта“, Сабаа Тахир

Лятно пътешествие: книга, която бихте взели с вас на път.
Книгата, която наистина много искам да прочета, определено. В момента това е ,,Войната на розите: Буревестник". Книга, която от месеци владее моето съзнание и към която все нямам време да посегна...

Божествен студен чай: книга, която се развива на студено.
Тук не мога да реша... Дали да извъртя въпроса като спомена за емоционалната студенина на ,,Белият гущер" от Павел Вежинов или пък просто да кажа, че част от действието в поредицата ,,Песен за огън и лед" се развива в студените северни територии на Вестерос и отвъд Вала...
,,На тая възраст Неси вече познаваше хората. Не ги разбираше, но ги познаваше. Беше ги изучил чрез книгите за човешкото поведение. Беше се опитал да проникне в тях чрез литературата. Никога не съжаляваше, че няма душевното съдържание на обикновените хора. Ако съдеше от Фройд, това нещо беше неизмеримо отвратително. Ако съдеше по Достоевски, то бе по-страшно от бездна. Ако съдеше от своите наблюдения, то беше нещо слабо, неосъзнато и хилаво. Не, не искаше да бъде като другите хора, да споделя тяхната безпътица, тяхната слабост, техния раздиран от страдания и страсти живот.
Сам никога не размисляше за своята съдба, за своето съществуване между другите хора. Знаеше само, че ще преживее тоя живот без бури. Никакви драми няма да сломят душата му. В неговото тихо съществуване нямаше да има ни крясъци, ни сълзи, ни безнадеждно пияно залитане по тъмните улици. Не размисляше дори за своя път в науката, за своите открития и успехи. Не се интересуваше ни от своето, ни от човешкото бъдеще. Знаеше, че ще живее спокойно и мирно и някой ден ще умре. Това бе всичко."

-,,Белият гущер“, Павел Вежинов


,,-Нека да ти кажа нещо за вълците, дете. Когато паднат снеговете и задухат белите ветрове, вълкът единак умира, но глутницата оцелява. Лятото е времето за раздори. Зиме трябва да се подкрепяме един друг, да се пазим топли един друг и да споделяме силата си. Така че ако трябва да мразиш, Аря, мрази онези, които наистина ни вредят. Септа Мордейн е добра жена, а Санса… Санса е твоя сестра. Може да сте различни с нея като слънцето и луната, но в сърцата ви блика една и съща кръв. Ти имаш нужда от нея и тя има нужда от теб… а аз имам нужда и от двете ви, боговете да са ми на помощ."
-,,Игра на тронове“


Неприятно слънчево изгаряне: книга, която наистина не сте харесали.
,,Булевардът на лъжите" от Силвия Кристъл и ,,Величие и падение на куртизанките" от Оноре дьо Балзак. Не смятам, че е необходимо да повтарямедно и също за книги, които вече съм презряла. Цялата ми публикация ще бъде съсипана от ненужна злъч, която понякога прозира, когато коментирам тези четива.

Горещо четиво: препоръчайте любима книга.
Вместо книга ще се обърна с призив към всички, без значение дали блогъри, влогъри или обикновени четящи. 
Четете с мярка. Уважавайте мнението на околните. И не забравяйте, че е хубаво да четете нови заглавия, но това не трябва да ви кара да забравяте да поставяте и подсилвате основата. 
ЧЕТЕТЕ КЛАСИКА!

↶↷
Бих се радвала на препоръки за класически романи. Моля всеки, който има какво да ми предложи, да сподели заглавието на четивото и краткото си мнение. Ще направя всичко възможно да прочета препоръчаната книга и да достигне до повече хора. 

Надявам се публикацията ми да ви е харесала. 
От своя страна аз отбелязвам:
Мели от Melly's Book Blog
Кристиана от krisjustlovetoread
Габи от Book and hot coffee

Eтикет: Таг




Коментари

  1. Удивителна публикация, както винаги, Гери! Всеки път просто ме изумяваш! :) Много се радвам, че си от читателите, както на съвременната, така и на класическата литература, защото аз самата винаги съм искала да бъда. И именно към това се стремя напоследък, започвайки с книгите на Джейн Остин :) Е, сега те оставям с пожелания за прекрасно и книжно лято!!
    П.П. Искрено ти благодаря, че си ме отбелязала да изпълня тага. Съвсем скоро ще го направя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Искрено се надявам в скоро време да чета за впечатленията ти относно невероятния свят на класическите романи. Не случайно един роман се превръща в класика. Но... Колкото и неприятно да ми е, ще трябва да призная, че все още не съм посягала към романи на Джейн Остин. Предпочетох да задълбая във френската и руската класика и така изостанах. Но ще дойде реда и на тази авторка.

      П.П. Благодаря ти за пожеланието! Аз ти желая най-вече едно спокойно лято, изпълнено с приключения. Чакам с огромен интерес да разбера отговорите ти. :)

      Изтриване
  2. Здравей, Гери! Извинявам се, че чак сега коментирам публикацията ти, но в последните дни нямах време да се разровя в блоговете, които следя и затова пиша с малко закъснение.
    Искам да ти кажа, че прочетох публикацията ти с интерес. Въпреки че нямам голям опит с жанра, който ти четеш, всяка твоя публикация успява да ми въздейства по някакъв начин и ме кара да желая да прочета нещо подобно.
    Публикацията ти е безупречна както винаги, много ми допада начина ти на изразяване! Така че искам да премина направо към въпроса, който ме "гложди"- би ли ми препоръчала книга, която "въвежда" в класиката? Не искам да започвам с нещо прекалено сложно и няма да разбера, или пък с нещо, което няма да ми допадне и да ме откаже от жанра. Твърдо съм решил да започна да чета и класика, защото искам да се докосна до колкото мога повече жанрове в литературата. Затова се допитвам до теб, защото знам, че ти имаш опит в жанра и искам да прочета нещо по твоя препоръка.
    Благодаря ти предварително и ти желая приятен ден/вечер, изпълнен с много приятни емоции и книжни преживявания! :))

    ОтговорИзтриване
  3. Привет!
    Първо искам да се извиня за закъснението, с което пиша. Трудно е да върша много неща на телефона. Ще ми се да изразя щастието си от мисълта, че се опитваш да проследяващ публикациите ми. Страхотно е, че успявам да задържа вниманието ти.Начинът ми на изразяване е особено коментирана тема. В часът по литература не се харесва, затова пък навсякъде другаде ме хвалят за него. Карма! Щастлива съм, че на хората се харесва, тъй като начинът на писане говори много за човека.
    Няма как да не ти кажа едно БРАВО! Искрено се радвам, че си решил да стъпиш на здравата почва! Защото класическата литература е в основата. На нея се дължи и начинът на изразяване. Въпросът ти ме зарадва безкрайно. Истината е, че в съзнанието ми се появиха десетки заглавия, но ще ти споделя едно определено, което ТРЯБВА да прочетеш. Това е ,,Богат, беден" от Ъруин Шоу. Особено задълбочен и истински роман. Интригуващ и разтърсващ с простотата си, а същевременно толкова сложен и изискващ цялото ти внимание... Определено смятам, че романът ще те накара да продължиш да четеш и да искаш още и още...

    Други заглавия които препоръчвам:
    ,,Кралица Марго"-А. Дюма-баща
    ,,Оцеола"-Майн Рид
    !!!,,Полет над кукувиче гнездо"-Кен Коси

    П.П. Романът ,,Богат, беден" има и продължение, а именно ,,Просяк, крадец".

    П.П. Надявам се наистина да изпълниш желанието си. :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хората в часа по литература нямат вкус, няма какво друго да кажа. :D
      Много ти благодаря за препоръките! Определено ще погледна някои от книгите, но за момента най-голямо впечатление ми направиха "Богат, беден" и "Кралица Марго". Първата ме спечели с анотацията, а втората с това, че е част от ренесансовата литература. Меко казано обожавам този период, така че със сигурност ще се докосна до "Кралица Марго". Да не говорим и че действието се развива във Франция. От скоро съм вманиачен на тема Франция, така че за тази книга нямам абсолютно никакви съмнения, че ще ми хареса. А щом е по твоя препоръка, то още повече се убеждавам, че ще остана с добри впечатления.
      Отново искам да ти благодаря за препоръките и ти обещавам, че ще открия здравата почва, както си се изразила ти. :))

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Всичко е любов! ,,Три метра над небето“ и продължението ,,Искам те“ от Федерико Моча

,,По стъпките на Никола Вапцаров": ...и никога не ще забравя жестокия ти, груб юмрук... (1909-'26г.) #1

Ревю: ,,Шогун“-Джеймс Клавел